Novi Sad
17.11.2010.
06:16 > 07:40
Projekat izgradnje Bulevara Evrope biće izmenjen pa će na ukrštanju te saobraćajnice sa Ulicom Kornelija Stankovića i Rumenačkim putem biti postavljene dve kružne raskrsnice.
  • Kruzni

    31.01.2011 12:18
    Protok
    Tamo gde je velika gustina saobracaja po automatizmu su raskrsnice gde se saobracaj regulise semaforima "usko grlo", bolje receno kocnica da se on normalno i bez veceg zastoja odvija. Iz tih razloga se izvode raskrsnice sa kruznim tokom jer tu saobracaj nema zastoja vec se usporeno odvija non stop.
  • instruktor

    26.11.2010 14:22
    uraaaa
    konacno kruzni tokovi.problem moze biti samo kod novih vozaca jer oni sada jos uvek uce na testovima da vozilo koje je u kruznom toku mora propustiti onoga koji mu dolazi sa desne strane.nijedna raskrsnica nije pokazana kandidatima sa znakovima odnosno trouglom,ali ne sumnjam da ce brzo shvatiti.
  • G

    20.11.2010 05:58
    A dobro - pa čovek ima samo 5 pomoćnika, nije čudno da sa tako malim brojem pomoćnika notorno lupeta.
  • Jovan2

    18.11.2010 18:59
    Nije mi jasno zasto bi ikome pri pravljenju raskrsnica bio cilj da uspori saobracaj?

    "Prema rečima gradonačelnika Igora Pavličića, ovakva odluka doneta je da bi se usporio saobraćaj na pomenutoj deonici."
  • sosa

    18.11.2010 12:16
    Gradonačelnik nema pojma, priča šta su ga podučili da kaže...Problem je u tome što su mu savetodavci loši, što je blaga reč. Ajte, majke vam, pa ga opet metite da bude predsednik žirija na nekom urbanističko-arhitektonskom konkursu, pa će biti još bisera...
  • Jogui Letač

    18.11.2010 11:03
    @Mile, ne znam čiome sam zaslužio kvalifikaciju "papane jedan", verovatno tako nalaže tvoje kućno vaspitanje. Ja sam, hvala Bogu više puta bio i u Segedinu, i u Beogradu. Naveo sam Dohu (imena gradova se inače pišu velikim slovima) jer sam tu u toku tri meseca vozio po ulicama gde su, u to doba većinom raskrsnice bili kružni tokovi, dok su semaforske raskrsnice bile izuzetak. Ja sam ovde preneo svoje iskustvo sa kružnim tokovima u gustom gradskom saobraćaju, tvoje iskusvo nisam pročitao. Imaš li ga uopšte?
  • Milan

    18.11.2010 06:36
    Još jedno pravilo
    Nauči medved, u cirkusu, da vozi motorcikl ( i još stavi dresera iza ledja), pa naučiće i nađš narod da vozi u kružnim tokovima. Čak i u Crnoj gori dobro funkcionišu.
    Još jedno pravilo vožnje u kružnom toku: ŽMIGAVAC (DESNI) SE DAJE SAMO PRILIKOM IZLASKA IZ KRUŽNOG TOKA. Za vozilo koje ulazi u kružni tok nema dilema, ne treba znak žmigavcem.
    Predlog za još jedan kružni tok: RASKRSNICA BUL.CARA LAZARA I FRUŠKOGORSKE (kod limanske česme).
  • mile

    18.11.2010 05:41
    On je bio u dohi brate mili e papane jedan pogledaj samo segedin i beograd ne treba da se ide u dohu.
  • 17.11.2010 19:51
    аман заман
    Коментари су најјачи, колико људи немају појма како се вози у кружном току сразмерно је томе колико су упорни да докажу да је њихово убеђење исправно! Могу да потпишем да 90% људи у НС нема благе везе са вожњом чим није у питању правац, ако је нагиб 0,00001% а ова нагађања о првенству у кружном току додатно терају да се човек запита (ако ишта добро жели за своје суграђане и њихову безбедност) да ли је вредно покушаја увођење овакве "иновације"... јер кружни токови ма где били постављени функционишу само у случају да СВИ али баш СВИ учесници у промету познају и поштују правила! А довољан је само један мамлаз да направи тотални хаос. Савет градским властима (надам се да неко залута и прочита ове коментаре) да прво ураде истраживање међу возачима, затим програм едукације, а тек потом да раде реконструкцију раскрсница.
  • Jovan2

    17.11.2010 15:54
    Moderno...
    http://noob.hu/2010/11/17/kruzna.jpg
  • emanon

    17.11.2010 15:37
    Prvi kružni tokovi u Novom Sadu???
    Postojao je jedan jos za vreme Kraljevine Jugoslavije kod Banovine na raskrsnici danasnje Modene, Zarka Zrenjanina i Bulevara Mihajla Pupina. Sa mosta se silazilo Bulevarom Kraljice Marije (danasnji Bul. M. Pupina), dolazilo do Banovine gde je bio kruzni tok. Tada bulevar nije nastavljavao pravo prema danasnjoj posti vec je skretao desno u danasnju Modenu koja je tada bila deo Bul. K. Marije. Po tadasnjem urbanistickom planu nasuprot Tanurdziceve palate je trebala da bude izgradjena jos jedna identicna a prostor izmedju njih da bude zasvodjen staklenom kupolom. Bul. K. Marije je trebao da nastavlja kroz centar, pored danasnjeg SNP i da se uliva u Jovana Subotica i da nastavlja kroz Temerinsku. Trebali su da ga prate drvoredi sa obe strane, kuce bi bile rusenu i umesto njih zidane zgrade poput onih gde se sada nalazi poslasticarnica Carigrad, JAT predstavnistvo, . . . Onda je dosla 1941. koja je prekinula projekat. Posle 1944. promenjen je urbanisticki plan.
  • Mouse

    17.11.2010 13:53
    Prvi kružni tokovi u Novom Sadu???
    "Ovo će biti prvi kružni tokovi u Novom Sadu, koji će biti naknadno sagrađeni i na ukrštanju Somborskog bulevara, Bulevara Evrope, ulice Cara Dušana i Bulevara cara Lazara."
    - Stariji sugrađani koji su '70-ih godina živeli u novom sadu se sigurno sećaju da je na raskrsnici Bulevara Cara Lazara (bivša AVNOJ-a) sa Cara Dušanom i Heroja Pinkija postojao kružni tok saobraćaja!
  • emanon

    17.11.2010 11:53
    U preko 90% kruznih tokova vazi pravilo da onaj ko je u njemu ima prednost a svi ostali koji bi da se u njega ukljuce imaju trougao. Kada bi kruzni tokovi bili po principu pravila desne strane vrlo brzo bi se zagusili i saobracaj bi bio blokiran. Ako ti sa desne strane dolazi kolona od 200 vozila morao bi sve da ih propustis tj. da stojis u kruznom toku. Oni koji u njega ulaze sa tvoje leve strane od tebe i onog iza tebe i onog iza njega nece moci da produze pravo pa ce oni koji su u tok vec usli blokirati one koje ti propustas da udju u tok a nemaju nameru da idu pravu vec imaju nameru da skrenu levo. I eto ti problema. Zato su svuda u EU kruzni tokovi sa pravom prvenstva u odnosu na one koji se u njega ukljucuju, brzina je znakom smanjena na 30km/h a cesto se nalaze i lezeci policajci kako bi se omogucilo usporavanje saobracaja i na taj nacin dozvolilo da svako iako nema prednost moze da se uljuci u tok bez problema.
  • 17.11.2010 11:20
    @Bogi
    a da li u Majarskoj u tim kruznim tokovima vidite kamione sa prikolicom i to nekoliko njih u nizu? Ili im je tu saobracaj zabranjen. Ovo ce biti evropski kruzni tok na srpski nacin.
  • 17.11.2010 11:09
    Treci sloj asfalta ce stavljati nakon sto saobracaj bude pustem preko prva dva? E to samo kod nas moze nekom da padne na pamet, da se fino uglaca ono sto treba da bude porozno radi boljeg sjedinjavanja sa finalnim slojem, da se nahvata sloj prljavstine, gume, ulja, raznih drugih hemikalija, pa će onda preko toga da dodaju treći sloj. Nema veze, bitno je da ce imati pored cega da se slikaju radi partijske promocije, do sledecih izbora ce izdrzati, a onda ce ga krpiti hvaleci se kako rade u interesu gradjana poznatijih kao ovce za sisanje.
  • Ivan

    17.11.2010 10:13
    @Anonimus
    apsolutno ste u pravu za usporavanje saobraćaja na Kornelija Stankovića, pod pretpostavkom da se napravi k.tok koji ima prvenstvo prolaza u odnosu na ulice koje se u njega uključuju...
    najbolje bi bilo kada tuda kamioni uopšte ne bi prolazili već da postoji neka obilaznica, ali to je već u SF žanru...
  • bogi

    17.11.2010 10:10
    Vidi se da Novosadjani nemaju puno iskustva sa kruznim tokovima... nije ni cudo kad vecina njih retko kad bio u zemljama EU (a i kad bio, isao uglavnom samo autoputem...). Postavljanje kruznih tokova bilo gde gde je moguce je trend u EU... Samo ako predjete u Madjarsku i sidjete sa autoputa necete moci da predjete 50 kolometra a da ne naidjete bar na jedan kruzni tok... Polako i kod nas se izgradjuju kruzni tokovi... Na severu Vojvodine ima ih vec nekoliko, a u planu je jos vise... U centru Horgosa, Novog Knezevca, Sente vec odavno postoje kruzni tokovi, a u planu je nekoliko i u Adi...
    Nije poenta kruznog toka da uspori saobracaj, nego da ga ucini bezbednijim... istrazivanja pokazuju da na kruznim tokovima ima mnogo manjih nezgoda nego na obicnim raskrsnicama. Zbog toga ga stavljaju svugde u EU.
  • 17.11.2010 08:26
    Naši politički "prvaci" nikako da ustanove šta je prioritet na Bulevaru Evrope. Usko grlo je početak i ukrštanje sa Somborskim, Cara Lazara i Ive Andrića. Tu nije bulevar nego "sokače", koje bi prvo trebalo rešiti proširenjem, a tek onda kružnim tokom. Istražite čijom idejom i projektom će se garantovano usporiti saobraćaj na Kornelija Stankovića. To je magistralni pravac i teški kamioni mogu samo zaglaviti kružni tok. A tatine sinove mogu usporiti samo policajci.
  • Jogi Letač

    17.11.2010 08:22
    E upravo diskusija o tome ko ima prednost na ulasku u kružni tok i govori o tome koliko su ljudi upoznati sa njima. Naravno da važi pravilo desne ruke, ali ja još nisam video kružni tok ispred koga nema znak: nailazak na put sa prvenstvom prolaza, tako da onaj u kružnom toku ima prednost. Poznavajući mentalitet vozača u Srbiji, ne verujem da će se ljudi u kružnom toku zaustavljati da propuste one koji se uključuju. A za policiju je najbolje mesto za kažnjavanje na kružnom toku, koga god zaustaviš, ništa se ne buni, jer ne zna da li je kriv ...
  • Ivan

    17.11.2010 07:56
    @Dejan.L.
    pa baš nisi u pravu.
    postoje kružni tokovi u koje kada se uključuješ jasno stoji znak da se ukrštaš sa putem koji ima prvenstvo prolaza - u narodu poznat kao trougao...

    raskrsnica (zapravo k.tok) na linku je provereno takva, često je koristim.

    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=beograd&ie=UTF8&hq=&hnear=Belgrade,+City+of+Belgrade,+Central+Serbia+11000,+Serbia&ll=44.824286,20.413386&spn=0.002941,0.008256&t=h&z=18
  • ok_ns

    17.11.2010 07:55
    re: Dejan.L. - @jogi-pravilo desne ruke
    @ Dejane, pogresio si.. nije pravilo desne ruke... onaj koji je u krugu.. ima prednost...
  • Ivan

    17.11.2010 07:49
    živeli kružni tokovi
    "Ovo će biti prvi kružni tokovi u Novom Sadu, koji će biti naknadno sagrađeni i na ukrštanju Somborskog bulevara, Bulevara Evrope, ulice Cara Dušana i Bulevara cara Lazara."
    na ovom drugom (trećem) mestu bi trebali obavezno da uglave i ulice Ive Andrića i Heroja Pinkija i sve će biti OK!

    @Jogi Letač:
    u svetu postoje dva tipa kružnog toka: oni na kojima prednost imaju oni koji su u toku i naravno suprotni, oni kod kojih prednost imaju oni koji ulaze u tok.
    potrebno je pravilno odrediti koji upotrebiti!
    inače ja podržavam postavljanje kružnih tokova gde god je to moguće i upravo ovaj deo grada koji sam citirao na početku komentara je sulud. skrenete iz Narodnog fronta u Ive Andrića i stanete u kolonu. onda jedno pet semafora da bi stigli do H.Pinkija ako želite u istu da skrenete levo...
  • ok_ns

    17.11.2010 07:42
    ime
    Evropski, evrope i slicno... i jeste novosadski i vojvodjanski... i ime ne treba menjati...

    Sto se tice kruznog toka, dobra su resenja, za zaustavljanje huligana, samo ne znam kako ce to sve izgledati kada se pocnu okretati sleperi iz Kornelija Stankovica, kao na ringispilu... da ne spominjem pesake, kako oni prelaze raskrsnice sa kruznim tokom?
  • 17.11.2010 07:39
    kruzni tokovi pri ulazu u naselja u EU su funkcion
    Gledam u drzavi EU, gde sam i vozac,raskrsnice sa kruznim tokovima, tamo vozaci kada naidju na kruzne tokove ne samo sto postuju saobracajne propise nego vecina poseduje i osnove uvidjalnosti, sto znaci da sami vozaci, u kruznom toku s vremena na vreme stanu kako bi propustili vozace da se ukljuce u saobracaj-kruzni tok..mene drugo zabrinjava, ako opostoje kod nas vozaci koji ni za jedan saobracajni prekrsaj ne odgovaraju zakonski,kao prolazak kroz crveno,izletanje sa sporednog na glavni put..kako ce tek sada da postuju kruzni tok...to znaci da policija sada treba stvarno da ih kaznjava sve po zakonskim propisima a ne da im odlaze kazne
    Da li ce na izlascima iz kriznog toka biti postavljene table sa nazivima bulevara,ulica kao u EU...
  • Dejan.L.

    17.11.2010 07:32
    @jogi-pravilo desne ruke
    U raskrsnici sa kruznim tokom saobracaja prednost nemaju vozila u "krugu" vec vazi pravilo desne ruke. Ako se ja npr. ukljucujem u kruzni saobracaj, vozilo u "krugu" mora da me propusti jer sam ja desni.
  • 17.11.2010 01:33
    ocemo neko novosadsko ime za novi bulevar, a ne ovo posprdno dnevno politicko
  • Jogi Letač

    16.11.2010 22:05
    Ovi naši političari, bolje da ne diraju ništa, manja će šteta biti ... Kružni tokovi su dobri gde nema velike gustine saobraćaja. Na opterećin pravcima ne dovode do bržeg protoka saobraćaja. Uživo se uverio u Dohi, (Quatar) ako je jedan pravac sa gustim saobraćajem, možeš da čekaš do sutra da se uključiš iz naspramne ulice (naravno, oni u kružnom toku imaju prednost!), tako da se mora ulaziti na silu u raskrsnicu. U Dohi su, u to vreme kad sam bio tamo, prepravljali kružne tokove u semaforske raskrsnice!
  • Duchess of Shangay

    16.11.2010 21:42
    JER SMO SE TO MOZDA DOZVALI PAMETI?

    Da li smo shvatili da kruzni tok ne kosta nista za razliku od semafora? Da ne mora da se odrzava...Da uvek radi...I da u potpunosti zaustavlja mamine i tatine sinove sa bitnim automobilima da se zaukaju kroz crveno!

    KRUZNE TOKOVE SVUGDE!!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna